Позакласна робота

Виховний захід на тему:" Святковий збір коша"

Мета: Розширити й уточнити відомості дітей про період козаччини і дати уявлення про умови життя козаків. Їхні риси характеру.

            Виховувати шанобливе ставлення до героїки наших предків, запорізьких козаків і спонукати до наслідування їх кращих рис: добродушності, безкорисливості, товариськості, взаємопвдтримки.
Епіграф:
 «Народ, що не знає своєї історії, є народ сліпців!..» О. Довженко
Вчитель:………
 Є святкових днів багато,
Нам усім і не згадать…
А між ними й наше свято –
Вшанування козаків.
 Під звуки пісні «Козацький марш» заходять в зал діти в українських костюмах
Кошовий: На збір, молоді козаки! Чи вміємо ми, як діди працювати? Чи влучно уміємо ми жартувати? Чи здатні свій край, рідний дім захищати? Чи знаємо обряди й звичаї народу? Чи вірні ми в дружбі? Чи цінимо свободу? Чи вміємо жити по правді і згоді? Чи знаємо пісні, що звучали в народі? Чи любимо їх ми у свята співати? Чи мила нам, мова, як рідна мати?
Діти:
1. У всьому світі – кожен зна –
           є Батьківщина лиш одна.
            І в нас вона одна-єдина.
            Це наша славна Україна!
            Про Україну, рідний край,
           ти завжди, завжди пам’ятай!

2. Не забувай Шевченка спів,
           про горду славу козаків.
           Не забувай, що ти дитина
           землі, що зветься Україна.
3. Бо козацького ми роду,
           славних предків діти.
            І у школі всі вчимося
             рідний край любити.
Вчитель:
Історія кожного народу має свої символи й атрибути. Народними символами України є славні сторінки козаччини. 
Кошовий:
Поведу таку я річ:
Що ви знаєте про Січ?
І про нашу Україну? –
Розкажи усім нам, сину.
4. Хоч малий я, невеликий,
           Зате добре знаю,
         Що край рідний – Україна.
          Я її кохаю.
5. Ну, а я скажу вам прямо,
         Чесно і без зайвих слів:
         Хочу бути отаманом
         Запорізьких козаків.
6. Знаєм, батьку, славна Січ
             ворогам ішла навстріч,
             рідну землю захищала
             і народ наш прославляла.
7. Лиха ж отчий край зазнав,
             не бажаємо нікому.
            Людолов нас чатував,
            щоб позбавить свого дому.

8. Але наш народ боровсь…
           І Хмельницький в нас знайшовсь,
           і Сірко, і Дорошенко,
           й Полуботок, й Морозенко…
Кошовий:
Що говорить вам – «козак» –
Це крилате горде слово?
Чом завжди буває так,
Що світлішає від нього?
9. Козаки – це вільні люди!
             Козаки – безстрашні люди!
             Козаки – борці за волю,
             За народну добру долю.

10. Козак – чесна, смілива людина,
             Найдорожча йому – Батьківщина!
11 Козак – слабкому захисник,
             Цінити побратимство звик!
12  Козак – усім народам друг,
              І лицарський у нього дух!
13 Козак вкраїнську любить мову,
               Він завжди здержить своє слово!
 Всі разом: Щоб козацькому роду не було переводу,
 Присягаєм на вірність Вітчизні й народу.
Танець 
 Вчитель:
Козаки мали свої традиції. І зараз одну з них Посвяту у козаки ми вам покажемо.

Сценка Прийняття  у козаки
Парубок 1: Доброго дня,добрі люди!А чи не підкажете нам, як до козацького товариства записатися?
Козак1: І вам доброго здоров’я!А навіщо вам козаки?
Парубок2: Та зовсім на Вкраїні немає життя від тих ляхів проклятих. Знущаються, як тільки можуть, над простим народом. Без сліз навіть цього розповісти не можна. І мовою українською розмовляти забороняють, і віру чужу для українців сповідувати примушують, на кріпаків людей обертають, а землі дідівські – прадідівські собі забирають, а за найменшу провину нещадно карають.
Парубок1: От ми й хочемо до козаків пристати, щоб разом із ними волю боронити і землю рідну захищати. 
Козак2: Це добре, що ви так про нашу неньку Україну дбаєте. А от кашу варити вмієте?
Парубок2: А чом би й ні? Звичайно уміємо.
Козак3: Ну тоді гляди ж, вари так, щоб каша і не сира була, і щоб не перекипіла, та щоб ще й запашна була і на сіль смачна. А ми підемо косити. А коли каша буде готова то вийди на курган та  поклич нас.
(Козаки і Перший парубок виходять і ховаються неподалік, а другий парубок починає варити кашу)
Парубок 2 (пробує кашу): Ну все, здається, їсти можна, смачна й запашна вийшла. Піду покличу козаків обідати.(Гукає)Агов ,панове, ідіть кашу їсти! (Ніхто не озивається і він гукає кілька разів. Потім починає голосити.) От занесла мене нечиста сила поміж цих козаків.  Краще було б вдома сидіти. А якщо каша зараз перекипить і їм не сподобається, то чого доброго ще бити будуть. Ой, бідна ж моя голівонько! І чого мене занесло сюди!
Козак 1(поміж собою):Ні, це не наш хлопець. Справжнього козака з нього не вийде. (Виходять до парубка)
Козак 2 (простягає хлопцю гроші): Іди собі з Богом. Прийдеш наступного року, як трохи розуму наберешся. А тепер твоя черга кашу варити. (звертаються до першого парубка) (Козаки знову виходять)
Парубок 1 (варить кашу)Здається, каша вже готова. Гей, панове – молодці, козаки – запорожці,ходіть кашу їсти! (Гукає кілька разів. Козаки не озиваються)Ну і біс із вами. Не хочете, як хочете, а я кашу поїм, поки свіженька.
Козак 1 (між собою): Оце, мабуть, уже наш! (Виходять)
Парубок 1: А де вас у біса носило, панове запорожці? Гукав – гукав, аж охрип. А щоб каша не перекипіла почав сам їсти.
Козак2: Ну що ж, приймаємо ми тебе в наше товариство. А як же тебе звати?
Парубок1 : Сепаном на прізвище Ігнатенко.
Козак3: Тепер прізвище своє забудь. Ми тобі нове придумаємо. І як же тебе прозвати?
Козак1: А нехай Степаном Гострим буде! Бо , мабуть, не тільки гострого язика має, а й гострий розум. Тому й шкоди багато завдасть ляхам і татарам.
Козак2: Але щоб справжнім козаком стати, треба ще бгато сил набратися, козацьку науку пройти, зі звичаями козацькими познайомитися.
Парубок 1: Дякую дуже!Я обіцяю, що ви ніколи не пошкодуєте, що прийняли мене до свого товариства.
(Усі виходять)

ЛУНАЄ ПОСТРІЛ ІЗ ГАРМАТИ
Отаман: Агов козаки пролунав сигнал обідати. Кашоваре  почастуй но нас всіх кашею. 
Кашовари пригощають кашею.
Лунає пісня 
Назарій Яремчук_Гей, ви, козаченьки!
Вчитель: 
Козаки вміли не тільки захищати свою вітчизну але і розважатися.
Танець козачат.
. Вчитель:
І сьогодні ми не забуваємо нашого минулого, бо в минулому наше коріння, з минулого воно проростає в  майбутнє у пісні, у танці, у слові.
Вірш «Люблю Україну»
Танець Єдина Україна
Вчитель:. Дякую за участь, за старання, за те, що були активними, допитливими, , кмітливими.
Побажання Бажаємо Вам щастя і достатку,
Ясного неба, сонця, тепла,
В житті щодень лиш злагоди й порядку,
Щоб доля Ваша світлою була.
В роботі — успіху й терпіння,
У справах — вічного горіння,
В сім’ї — любові і добра
На многії та благії літа!


















Бліц - турнір

Мета:узагальнити правові знання ;спонукати заохочення вивчення права.
Хід заходу

1 Повідомлення теми і мети заходу.
2 Проведення заходу
1 Тур
Письмове завдання представникам команд (правильна відповідь 10 балів )
Пояснити, як ви розумієте та¬кий вислів: « Дитина — це не люди завтра, це люди сьогодні». (Я. Корчак)
Напишіть коротку розповідь зі словами: країна, дитина, захист, війна, мир, добро, справедливість, майбутнє, гідність, відповідальність, сім'я, любов, обов'язок.
Як пов'язані з правами дитини такі поняття: ЮНІСЕФ, ООН, Женева, Всеукраїнський комітет захисту прав дитини, Між¬народний захист дітей?
На виконання 10 хвилин.



2 тур
Розв’язання юридичних ситуацій (правильна відповідь 10 балів )
Івану доводиться відвідувати музичну школу. Робить він це, щоб не засмутити батьків, хоч в самого бажання ходити до музичної школи немає. Він пробував про це сказати батькам, але вони не захотіли його навіть вислухати. Чи є це порушенням прав нашого однокласника?
Петрик поспішав до школи. Уроки він зробив, до самостійної роботи був готовий. Але його дуже непокоїв біль — ще звечора у нього розболівся зуб. І те¬пер терпіти було несила. Він повернув до амбулаторії. І хоч до лікаря була черга, його про¬пустили. Лікар подивився зуб. щось у нього поклав, і стало боліти ще дужче. А Петрику сказав, щоб завтра він прийшов з мамою. Петрик пішов, а зуб продовжував боліти. Чи не по-рушив лікар права Петрика?
Громадянин В. Лубенко, 1983 р. н., звинувачується в тому, що під час руху поїздів підкладав на залізничну колію сторонні предмети. В. Лубенко заявив, що він не знав, що своїми діями створював загрозу залізничному рухові і що його дії взагалі є злочином. Як це вплине на вирок суду? (Незнання закону не звільняє від відповідальності.)
У суді громадянин В. І. Злотник звинувачується у вчиненні хулі¬ганських дій щодо потерпілого О. П. Солоного. Підсудному за¬грожує від З до 8 років ув'язнення в колонії посиленого режиму. В. І. Злотник просить суд по¬м'якшити вирок, мотивуючи це тим, що під час скоєння злочину він був у стані алкогольного сп'яніння і не пам'ятав, що коїть. Чи вплине цей аргумент на користь підсудного? (Злочин, скоєний у стані алкогольного чи наркотичного сп 'яніння, карається більш суворо.)
Замість того щоб п іти до школи, учень 7-го класу Ігор Іванюк 1988 р. н. пішов на територію місцевого сільгосппідприємства і пошкодив там два редукторні двигуни з метою заволодіння кольоровим металом з наявних двигунів. Хто понесе відповідальність за це правопорушення?
а) Педагогічний колектив школи;
б) директор  школи і класний керівник 7 –го класу ;
в) батьки Іванюка;
г) сам Іванюк;
д) батьківський комітет школи;
е) завідувач фермою та сторож.
(До 14років за дитину відповідальність несуть батьки.)
До А. І. Мельника, 1982 р. н., зайшов його знайомий В. С. Кучерук, 1981 р. н., і попросив, щоб у Мельника деякий час по¬була сумка з речами Кучерука, бо це, мовляв, подарунок — сюрприз для матері Кучерука на день народження і принести його додому зараз він не може. Мельник погодився. А через деякий час до А. І: Мельника з обшуком завітали працівники міліції, які у вищезгаданій сумці знайшли 6,8 кг макової солом-ки. Чи буде А. І. Мельник притягнутий до кримінальної відповідальності? (Так. А. І. Мельник вважається співучасником В. С. Кучерука і буде звинувачений у незаконному зберіганні наркотичної сировини.)
Громадянин О. Г. Степанченко 1984 р. н., якому виповнилося 13 років, був затриманий за те, що побив вуличні ліхтарі і два віконних скла у будинку С. В. Петренка. Чи буде Степанченко притягнутий до кримінальної відповідальності? (Людина кримінально відповідальна з 14років, а Степанченку на момент скоєння злочину було лише 13 років

3 тур «Далі, далі,  далі ...»
Команди за одну хвилину мають дати якомога більше правильних відповідей  на запитання  3-го туру.
Якщо відповідь правильна, то команда отримує 5 балів. Якщо ж команда не надає правильної відповіді, то капітан   говорить   ведучому «Далі»
Запитання                 
1 Основний документ громадяни¬на. (Паспорт)
2 Обвинувачувач у суді. (Прокурор)
3 Волевиявлення народу, форма безпосередньої демократії. (Ви¬бори)
4 Назвіть 3 гілки державної влади (Законодавча , виконавча , судова 
5  Особи, які не досягли 18-річно-го віку. (Неповнолітні)
6 Рішення суду. (Вирок) 
7 Виборний законодавчий орган держави. (Парламент) 
8 Перевірка виконання функцій чи обов'язків. (Контроль)
9 Захисник у суді. (Адвокат) Уповноважений з прав людини і громадянина у Верховній Раді України. (Омбудсмен) 10Беззаперечний доказ того, що підозрюваний під час скоєння злочину перебував зовсім в іншому місці. (Алібі) 
11 Він може бути цивільним, адміністративним, кримінальним. (Кодекс)
12 Той, хто бачив злочин. (Свідок) Грошове стягнення за рішенням суду. (Штраф)
13 Державна служба економічного контролю на кордонах країни. (Митна служба)
14  Який документ захищає права дитини? (Конвенція ООН про права дитини)
15 Державний озброєний орган виконавчої влади, який захищає життя, здоров'я, права та свободи громадян. (Міліція)
16 Документ, необхідний для про¬ведення арешту або обшуку. (Ордер)
Вік отримання паспорта. (16 років)
18  Як називається документ, який видає Президент України? (Указ)
19 Як називається власник акцій? {Акціонер)
20 Грошова одиниця України. (Гривня)
21 Влада народу. (Демократія)
22 Статус міста Києва в Україні. (Столиця)
23 Коли була прийнята Конституція України? (28 червня 1996р.)
24 Нормативно-правовий акт, що приймає Верховна Рада України. (Закон)
25 Належність особи до певної держави. (Громадянство)
26 Мінімальний вік кандидата у Президенти. (35 років)
27 Добровільний рівноправний союз чоловіка і жінки з метою створення сім'ї. (Шлюб)
28 Звільнення від кримінальної відповідальності. (Амністія)
29 Найвищий судовий орган конституційної юрисдикції. (Конституційний Суд України)
30 Коли була прийнята Конституція Пилипа Орлика? (1710р.)
31 Коли укладається шлюбний контракт? (До реєстрації шлюбу)
32 Певні правила соціальної поведінки людини. (Мораль)
33 Виборча система, яка передбачає, що для обрання кандидат 34повинен отримати більшість голосі в виборців. (Мажоритарна)
35 Чи платне в Україні використан¬ня землі? (Так)
36 Максимальний термін позбав¬лення волі в Україні. (15р.)
37 Усна або письмова угода між власником підприємства та працівником. (Договір)
38Чи передбачена кримінальна відповідальність за екологічні правопорушення? (Так)
39Пенсійний вік для чоловіків. (60 років)
40Рішення, яке виноситься судом присяжних. (Вердикт)
41Мінімальний шлюбний вік для жінок. (17років)
42Платежі, що є обов'язковими для внесення в державний бюджет. (Податки)
43Тимчасове колективне припинення роботи, працівниками. (Страйк)
44Повна незалежність держави. (Суверенітет)
45Всі діти рівні у своїх (правах).
46Дитина, яка здобуває середню освіту. (Учень)
47 Людина, яка самостійно, на власний    ризик    займається діяльністю з метою отримання прибутку ( Підприємець )
4 тур «Аукціон»
Командир пропонує кількість балів , хто запропонує більшу відгадує питання . Якщо не відгадали ця кількість балів переходить іншій команді.
1 Верховний Суд України ухвалив рішення про позбавлення громадянина Шаробури громадянства України у зв'язку з тим, що він без згоди державних органів України добровільно вступив на службу до  французького  іноземного легіону і брав участь у військових діях в Африці. Чи повністю дотримано законодавство? 
2 Житель міста Лисичанська звернувся з проханням до міського голови про до¬помогу у розв'язанні житлової суперечки з сусідом. У приймальні мера секретар відмовила йому в ухваленні листа зі зверненням, оскільки лист був написа¬ний російською мовою. Але ж Основний Закон країни закріплює українську мову як державну. Охарактеризуйте дії секретаря міського голови Лисичанська. 
3 17-річний Андрій К. вирішив поїхати до Польщі на запрошення свого друга. Але йому відмовили у видачі загранпаспорта, оскільки через 8 місяців він підлягає призову до лав Збройних Сил України і раптом до того часу не повернеться до України. Чи правомірна така дія?
4 Чотирнадцятирічний громадянин Петров звернувся до місцевих органів виконавчої влади із заявою, яка містила прохання про реєстрацію молодіжної організації, за¬сновником якої він є. Мета даної органі¬зації (за заявою громадянина Петрова) — вивчення прийомів рукопашного бою, правил користування холодною і вогнепальною зброєю, вивчення вибухових пристроїв і вибухових речовин. Чи буде зареєстрована дана організація? Чому? 
5 Громадянку Д. доставили до лікарні швидкої допомоги з діагнозом напад апендициту, і вона потребує операції. Проте лікар не поспішає проводити операцію, а хоче зустрітися з родичами Д., натякаючи їй, що він не проводитиме операцію, доки її родичі не «проспонсують» його. Чи правомірні дії лікаря? 
6 Громадянин Голенко прийшов на виборчу Дільницю з виборів народних депутатів України. Відстояв свою чергу. Протягнув відповідальній особі замість паспорта громадянина Україна посвідчення офіцера Збройних Сил України. Але йому відмовили у видачі бюлетеня, оскільки він прийшов без паспорта і взагалі його прізвище було відсутнє в списках виборців. Поясніть ситуацію.

3 Підсумки турніру
Підбиття балів та визначення переможців.




 





Немає коментарів:

Дописати коментар